T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
MARDİN / KIZILTEPE - DİKMEN İMAM HATİP ORTAOKULU

Haberler

Kas

     Dikmen İmam Hatip ve Dikmen Ortaokulu Ailesi olarak bugün gerçekleştirdiğimz toplantıda  okulumuzda yaşanan sorunların belirlenmesi, bu sorunların öğrenci, okul ile ilgili bazı değişkenler açısından değerlendirilmesini ve bu sorunların çözümüne yönelik hedefler belirlemeyi  amaçladık.  Öğretmenlerden kaynaklı sorunlar, okul ikliminden kaynaklanan sorunlar, öğrencilerden kaynaklanan sorunlar, yönetimden kaynaklanan sorunlar ve okul binasından kaynaklanan sorunlar bütün  boyutlarıyla ele alınıp bununla ilgili çözüm envanterleri oluşturduk.

     Toplantıda okulda sorunların her alanda gerçekleşebileceğini, önemli olanın  sorunlara çözüm üretmemiz gerektiğini ifade ettik. Okulla ilgili yaşanan sorunlarda   öğrenci-veli-öğretmen birlikteliği sağlanırsa sorunun en kısa zamanda çözülebileceği şeklinde görüş bildirdik.Öğretmenler tarafından gerçekleştirilen etkinliklerin öğrencilerin düzeylerine uygun olarak hazırlanması gerektiğini bir kez daha ifade ettik.Her bir öğrencinin farklı zeka türüne sahip olabileceğini,önemli olanın da öğrencilerde bulunan bu zeka türlerini geliştirmek olduğunu konuştuk.Öğrenmede esas olanın öğrencilerin keşif  duygularını  ve merak duygularını canlı tutabilmek olduğu sonucuna vardık. 

     Dikmen Ailesi olarak gerçekleştirdiğimiz toplantının verimli geçmesi için gerekli bütün hassasiyeti gösteren okul idaremize,öğretmenlerimize ve okul hizmetlilerimize teşekkür ediyoruz.

Dikmenli olmak,bir aile olmaktır;aile olmaksa zorluklar karşısında beraber savaşmaktır.

 

Kas

     Dikmen İmam Hatip ve Dikmen Ortaokulu Ailesi olarak ailemizin en değerli üyelerine(öğrencilerimize) yönelik okulumuz rehber öğretmeni Muhammet Ali KESKİN tarafından öğrencilerimize yönelik motivasyon, akademik başarı, verimli ders çalışma teknikleri  konulu seminer düzenlendi.                                                                                                                                     

     Okulumuz rehber öğretmeni Muhammet Ali KESKİN başarılı olmanın  planlı, programlı ve verimli çalışmakla mümkün olduğunu,öğrencinin istemesi durumunda başarısının önünde hiçbir engelin olmayacağını belirtti.Ayrıca öğrencinin kendisini eksik gördüğü derslerde ve konularda takviye niteliğindeki kurslardan en verimli şekide yararlanması için kurslara devamının önemli olduğunu ifade etti. 

     Bir Fransız atasözü; "Bir atı zorla suya götürebilirsiniz, fakat zorla su içiremezsiniz." der. Bu söz; öğrencinin başarıda aslan payına sahip olduğu gerçeğine iyi bir örnektir. Öğrencimize yeterli motivasyonu sağlayacağız ki öğrencimizden istediğimiz  başarıyı alabilelim.

     Dikmenli olmak,zorlukların üstesinden gelerek başarıya ulaşmak demektir.

Kas

 OKULUMUZDA  ÖĞRENCİ BİLGİ FORMU VE YAŞAM PENCEREM ANKETİ UYGULANDI.

       Dikmen İmam Hatip ve Dikmen Ortaokulu Ailesi olarak  ailemizin en değerli üyelerini(öğrencilerimizi) tanımak ve problemlerini tespit etmek amacıyla sınıf rehber öğretmenlerimiz tarafından tüm öğrencilerimize "Öğrenci Tanıma Bilgi Formu" ve "Yaşam Pencerem" anketi uygulandı. Anket sonuçları okul rehber öğretmenimiz  Muhammet Ali KESKİN tarafından değerlendirilerek okul ve sınıf risk haritaları oluşturuldu.

       Bu uygulama ile amacımız her bir öğrencimizin ve sınıfın kişisel problemlerini belirlemek ve yıl boyunca yapılacak rehberlik ve eğitim etkinliklerinin işlevselliğini arttırmaktır. Anket sonuçlarına göre her sınıfa ve öğrenciye uygun rehberlik hizmetleri planlanacaktır.

       Bu anketin uygulanmasında öğrencilerle bire bir ilgilenen, anketin düzenlenmesinde gerekli hassasiyeti gösteren okul rehber öğretmenimiz Muhammet Ali KESKİN hocama, sınıf rehber öğretmenlerine ve bu anketi dikkatlice dolduran Dikmen İmam Hatip ve Dikmen Ortaokulu Ailesi'nin değerli üyelerine (öğrencilerine) teşekkür ediyoruz.

Dikmenli olmak,başarı merdivenlerine adım adım tırmanmak demektir. 

Kas

MEVLİD-İ NEBİ HAFTASI DOLAYISIYLA KUTLAMA PROGRAMI DÜZENLEDİK.

GÖNLÜMÜN GÜLÜYDÜN

Alemlere rahmet olarak geldin , aydınlandı bu dünya

Nurun ile şad oldu arz u  sema

İbrahim'in duası İsa'nın müjdesi sen hatem-ül enbiyasın

Ahmed-i Muhammed sen gönüllere nakş olansın

Gecelerime nur , günüme güneş Muhammed Mustafa'sın

   Yüce Yaratıcının insanlığa gönderdiği en son rahmet elçisi , insanlığın kurtuluşu için gönderilen son ve en büyük peygamber, Allah'ın sevgilisi Peygamberimiz, efendimiz, şefaatçimiz ; müjdeleyici ve uyarıcı olarak gönderilen Hazreti Muhammed Mustafa (S.A.V)'in dünyaya teşrifinin  yıl dönemi münasebetiyle; Dikmen Ortaokulu ve Dikmen İmam Hatip Ortaokulu  olarak Mevlid-i Nebi Haftası dolayısıyla kutlama programı düzenledik.

  Okul bahçesinde Emine AKKOYUN ve Süheyb GÜNDÜZ adlı öğrencilerimizin sunumuyla başlayan  program , İbrahim TAŞÇI adlı öğrencimizin okuduğu Kuran-ı Kerim tilaveti ile devam etti.Okulumuz öğretmenlerinden Rukiye AYDIN Mevlid-i Nebi haftası konulu bir konuşma yaptı.Okulumuz öğrencilerinden oluşan ilahi grubu ,ilahilerini seslendirdi.Kutlama programı kapsamında kandillerini kutlayan çeşitli hadis-i şeriflerin yazılı olduğu küçük kağıtlar ve lokum dağıtıldı.

   Mevlid-i Nebi Haftası etkinliklerinde yer alan bütün öğretmen,öğrencilerimizi kutluyor,herkesin mübarek kandilini kutluyoruz.

Dikmenli olmak, geleceğe ışık olmaktır.

Kas

  ÖĞRETİCİ,EĞLENDİRİCİ,DİNLENDİRİCİ PROJELER OKULUMUZDA HAYAT BULUYOR.

    Dikmen Ortaokulu ve Dikmen İmam Hatip Ortaokulu İngilizce öğretmenleri tarafından   e TWİNNİNG çalışmaları kapsamında İngilizce öğretirken öğrencilerin derse olan ilgilerini artırmayı ve derse daha aktif katılımlarını sağlamayı amaçlıyoruz.Bunu yaparken sınıftaki ve dışardaki etkinliklerden, hikayelerden,şarkılardan ve akıllı tahta uygulamalarından faydalanıyoruz.

    Ayrıca e TWİNNİNG çalışmaları kapsamında öğrencilerimizi dünya üzerindeki diğer kültürlerle ve geleneklerle tanıştırmayı ,aynı zmanda onlara kendi kültürlerini de öğretmeyi amaçlıyoruz.

       Dikmen İmam  Hatip Ortaokulu İngilizce öğretmeni Şafak DURGUT tarafından kuruculuğu yürütülen e TWİNNİNG Projesi kapsamında öğrencilerimiz  İngilizce konuşmayı ,yazmayı öğreniyor;bu proje kapsamında okul,sınıf panoları hazırlanıyor. Şafak Hocamızı kutluyor,projede emeği geçen okul yönetimi ,öğretmen ve öğrencilerimize teşekkür ediyoruz.

Kas

  Yaşanılabilir güzel  yarınlar için Dikmen İmam Hatip Ortaokulu ve Dikmen Ortaokulu ailesi  olarak öğretmen,öğrenci ve velilerimizle enerji tüketimini en aza indiriyoruz. Enerjinin verimli kullanılmasının sağlanması ve etkin bir enerji tasarrufu  programını uygulamak için  evde ,okulda ve iş yerlerimizde daha az elektrik tüketen aydınlatma araçları kullanıyor,gereksiz yanan aydınlatma araç ve gereçlerini  kapatıyoruz.

   Enerji tasarrufunun önemini çocuklarımıza kavratmak  için Fen Bilgisi hocamız Hasan ÖZKAYNAR tarafından sınıflarımızda sunum yapıldı.Bilişim Teknolojieri hocamız Kadir ILGIN hazırladığı enerji tasarrufu ile ılgili broşürler sınıflarda,evlerde ve iş yerlerindeki prizlerin etrafına öğretmen ,öğrenci ve veliler tarafından yerleştirildi.Görsel Sanatlar hocamız Neslihan EROL  tarafından enerji tasarrufuna dikkat çekmek amacıyla resim yarışması düzenlenip yarışmada  en güzel resmi yapan öğrenciye ödül verildi.

    Enerji olmadan gelecek olmaz diyoruz. Geleceğimize sahip çıkan ve bu konuda okulumuzdaki çalışmalarımızda yer alan öğrenci,öğretmen,okul idaresi ve velilerimize teşekkür ediyoruz.

May

Türkler, yüzyıllar öncesinden günümüze değin buluşları ile bilim dünyasına ışık tutmayı başaran bilim adamları yetiştirmiştir. Semerkant, Bağdat ve İstanbul gibi şehirlerde yetişen bu bilim adamları, zamanla unutulmuş olsalar bile buluşları günümüz bilimin temelini oluşturmaktadır.

 

Öğrencilerimiz tarafından 5,6 ,7.ve 8 sınıftaki öğrencilerimize "Müslümanların bilime katkıları" konulu seminer verildi.Seminerde öğrencilerimize büyük islam alimleri ve eserleri tanıtıldı.Dünya medeniyetinin müslüman bilim adamlarının çalışmaları üzerine inşa edildiği öğrencilerimize anlatıldı.Ali Kuşçu,Cezeri,Evliya Çelebi,Harezmi,İbn-i Sina Piri Reis,Hazini gibi büyük müslüman bilim adamlarının trigonometri,matematik,felsefe,cebir,astronomi,tıp,coğrafya alanındaki çalışmaları öğrencilerimize akranları tarafından anlatıldı.

May

Öğrenlerimizin bir yıl boyunca ortaya koyduuğu ürünleri sergiledik. Öğrencilerimizin büyük bir ilgiyle gezdiği sergimizde farklı branşlardan ürünler yer aldı. Eğlenerek öğrenilen gezimize ilginin büyük olması bizi ayrıca mutlu etti.

Sergide yer alan ürünlerden bazıları : 

- Ziggurat Maketi

-Çivi Yazılı Tablet

-Fasulyeden İklim Haritası

-Fen Deneyleri

-Matematik Deneyleri

-Kabe Maketi

-Şiir Reçeli 

-Hacivat-Karagöz Sahnesi

-Nüfus Grafiği

-Gezegenler Maketi

-Cami Maketi

-Arabistan İklimi

-Öğrenci Portre Çalışmaları 

 - Magnetlerle Türkiyede Tarım Çalışması

-Yeryüzü Şekilleri Kabartma Haritası 

-Deyimler Sahneleri 

May

Öğrencilerimizin severek gittikleri okulumuzun mescidini daha da güzeleştşrdik.Din Kültürü Öğretmenimiz Hediye ŞAHİN'in girişimleyleriyle yapılan çizimler mescidimize ayrı bir güzellik kattı.Kıblemiz olan Kabe ve Hz Muhammed(sav) ithafen güller çizildi. Bunların yanında mescidimizin diğer bakımları da yapılarak öğrencilerimize harika bir ortam hazırlamış olduk.Emeği geçen Öğretmen arkadaşlarımıza teşekkür ederiz.

May

Okulumuzda farklı alanlarda başarı gösreten öğrencilerimiz için Ödül Töreni gerçekleştirdik. Öğrencilerimiz aşağıdaki etkinlik ve yarışmlarada dereceye girerek ödülerini kazanmışlardır.

 

- 40 Hadis Yarışması

-Siyer Sınavı

- En Temiz Sınıf Uygulaması 

-Futbol Turnuvası 

-40 Ayet Etkinliği

-Kuran' Kerim Güzel Okuma Yarışması

-Ezan Yarışması

-Deneme Sınavları

-Münazara Yarışması

-İstikllal Marşını Güzel Okuma Yarışması

-40 Şair 40 Şiir Etkinliği

May

İnsanlar doğdukları andan itibaren bir şeyler öğrenmeye başlar ve bu öğrenme hayatın sonuna dek sürer. 'İlk eğitim her zaman ailede başlar.' sözünü unutmamalıyız.Okul çağına kadar çocuklara eğitimi anneler ve babalar verir. Çocuklar belirli bir yaşa geldiklerinde okula başlarlar ve onları öğretmenlerimize emanet ederiz. Öyle ki öğretmenler; bir zaman sonra çocukların ikinci anne ve babası haline gelir. Çocuklar her zaman anne ve babasından sonra öğretmenlerini örnek alırlar. 
Öğretmenlik mesleği kutsal bir meslektir. Ahlak kurallarına göre hareket eden ve dürüst bireylerin yetişmesi genellikle öğretmenlerimiz sayesinde olur. Öğretmenler mesleklerini icra ederlerken birçok fedakârlık ve özveride bulunurlar ve her zaman bizlere karanlık yolda ışık tutarlar.


Okulumuz Rehber Öğretmeni Muhammed Ali KESKİN ve Müdür Yardımcımız Osman UÇAR Öğretmenlik mesleğiyle ilgili seminer verdiler. Öğrencilerimizde farkındalık oluşturulmuş olup öğretmen mesleiğinin kutsalığı öğrencilerimize tekrar kavratmış olduk.

May

May

Teravih namazı, Ramazan gecelerini nurlandıran bir ibadettir. Mü’minler kalp ve gönüllerini bu manevi havayla temizlerler. Ayrıca iftar sonrasında vücuda bir ağırlık çöker. Ancak teravih namazı sayesinde bu sıkıntı dağılır, sindirimi kolaylaşır. İnsan böylece bedenen de ferahlığa kavuşur. 

Öğrencilerimiz aileleriyle birlikte Teravih Namazını eda ettiler. Allah kabul etsin.

Nis

Okulumuz  sınıflar arası münazara yarışması çetin fikri tartışmaların yaşandığı anlara şahitlik etti. Biz öğretmenlerin dahi şaşkınlıkla izledikleri münazara da öğrencilerin ufuklarını aşmalarını sağlamayı başardık. İlginç soruların ve ilginç cevapların art arda geldiği, heyecanlı ve hararetli tartışmaların sevgi ve saygı çerçevesinde cereyan etmesi de bizleri ayrıca gururlandırdı.

Nis

Eğitim hayatında özel çalışmalar yapan Mikail Okumuş okulumuzu ziyaret ettiler. Öğrencilerimize eglenceli bir seminer veren Mikail Okumuş yaşamı ve eğitim hayatı hakkında öğrencilerimize bilgiler vererek ilgilerini çekmeyi başardı. Seminer sonrası kitabını öğrencilerimize imzalatan Mikail Bey´e teşekkür ederiz.